Radio Sawa

Radio Sawa (Arabic: راديو سوا‎‎) is a 24-hour 7-day-a-week Arabic language radio station broadcasting in the Arab world. The station is a service of the Middle East Broadcasting Networks, Inc., which also operates Alhurra Television and is publicly funded by the Broadcasting Board of Governors and the U.S. Congress. The word “sawa” (سوا, IPA: [ˈsæwæ, ˈsawa]) means “together” in many spoken Arabic dialects.

Al-Wasat

Al Wasat was established in 2002. The newspaper was established after the early reforms adopted by King Hamad bin Isa. Allowing a key oppositional figure to establish this newspaper was seen as a key event in the opening up of society. Before Al Wasat was established, Bahrain had only two Arabic newspapers, Akhbar Al Khaleej and Al Ayam, both of which were viewed as extremely pro-government. Its founders are Mansoor Al-Jamri and leading personalities from the Bahraini private sector. Al-Jamri is the editor-in-chief since the foundation of the newspaper in 2002.He was temporarily forced out of his position between 3 April 2011 until 4 August 2011 during a government’s crackdown